Dať prvú pomoc vašej figúre po sviatkoch nie je až také náročné. Viete, ako na to?

Viac pohybu

Rezeň so zemiakovým šalátom si na Vianoce odoprie asi len málokto. Ak však nechcete, aby sa ukladal do tukových zásob, treba ho spáliť. Hovoríte si, že je na bicykel zima? Nie na stacionárny. 🙂 Ak posilňovňu obiehate širokým oblúkom, zvyknite si aspoň chodiť pešo vždy, keď sa dá. Hodinová prechádzka denne v rezkom tempe vás udrží v slušnej kondícii. Hoci to vonku na plavky príliš nevyzerá, plávanie je skvelou voľbou (nie len pri chudnutí). Ešte pred tým, než skočíte do bazéna, uistite sa, že to robíte správne. Mnoho rekreačných plavcov si to neuvedomuje, no správna technika je rovnako dôležitá ako napríklad pri cvičení v posilňovni.

Viete, čo jete?

V poslednej dobe sa v médiách často skloňovalo zloženie potravín, ktoré sa predávajú na pultoch našich predajní. Je dobré ho poznať, nie len preto, aby sme mohli polemizovať nad jeho kvalitou v porovnaní s tým, ktoré sa predáva v zahraničí. Práve zloženie nám o jedle prezradí najviac. Áno, sú to tie malé písmená, ktoré sú často nepovšimnuté. Ak nie ste profesionálny športovec, nemusíte si, samozrejme, rátať kalorické hodnoty presne na gramy. Je však dobre vedieť, čoho by ste mali jesť viac, a čo je zas lepšie obmedziť.

Biele pečivo nahraďte tmavým. Dajte si však pozor a hľadajte len to celozrnné. Tmavé pečivo, ktoré sa na oko tvári zdravo, je často obohatené len o potravinárske farbivo. Čerstvá zelenina vám dodá vitamíny, vlákninu a väčšinu jej druhov môžete jesť pokojne aj tesne pred spaním. Ovocie je kvôli vyššej energetickej hodnote vhodné skôr na desiatu, prípadne ako skorý olovrant. Naším favoritom je čínsky egreš, skutočná vitamínová bomba. Na Slovensku ho dostanete pod dobre známym názvom, kiwi.

Viac o potravinách, ktoré sú ideálnym zdrojom vitamínov, sa dočítate aj v článku Nedajte nádche šancu.

Prajeme vám veľa zdravia po celý rok. 🙂

Tento obsah vám prináša poisťovňa KOOPERATIVA.