Aj pri podnikaní sa ľudia väčšinou držia poučky „rob len to, čo už fungovalo niekomu inému“. Tu je pár príkladov, keď naopak zafungovala kreativita a originalita.

Poistiť si biznis nápad, aby určite uspel, nie je také jednoduché, no kopec vecí ohľadom vášho podnikania naopak poistiť ide. Prečítajte si ako a nechajte sa inšpirovať našou zbierkou biznis nápadov, ktoré vystrelili do nebies:

Kamenný miláčik

Gary Dahl v roku 1975 uspel vďaka vynálezu „jediného domáceho miláčika, ktorý vám nikdy neutečie“. Nešlo o žiadne domáce zvieratká, ale oblé kamene z mesta Rosarito v Kalifornii, ktoré ľuďom predával ako originálnych nemých spoločníkov. Ošiaľ trval zhruba polroka, no stačil na to, aby sa z Garyho stal milionár.

Pozlátková bomba

Ďalší nápad, ktorý svet nepotreboval, no niekto ho aj tak vymyslel a zbohatol na tom, mal 22-ročný Austrálčan Matthew Carpenter v roku 2015. Cez jeho webstránku ste mohli ľuďom, ktorých nemáte radi, poslať balíček, ktorý po otvorení „explodoval“ náložou pozlátok.

Prdiaca appka

O tomto nápade v podstate netreba napísať nič viac. Z názvu je úplne jasné, čo to je a čo to robí. Nie je to ani zďaleka také užitočné ako napríklad appka na nahlasovanie dopravných nehôd, no aj tak celkom veľká časť z vás pravdepodobne po prečítaní tohto článku zamieri do obchodu s appkami, aby zistila viac.

Odkaz na zemiaku

Ľudstvo najprv prešlo ohromnú cestu od dymových signálov a poštových holubov k telegrafu a napokon aj internetu. A potom bratia Justin a Robbie Holtovci vymysleli, že rozbehnú službu, cez ktorú môžete napísať odkaz na zemiak alebo tehlu a poslať ju adresátovi. A uspeli.

Žltý smajlík

Premýšľali ste, prečo je moderná internetová verzia „smajlíka“ okrúhla, žltá a nemá nos? Ešte predtým, než vznikli voľne použiteľné emotikony ako súčasť elektronickej komunikácie, vymyslel v roku 1963 Harvey Ball pôvodného „smajlíka“ ako logo pre klienta svojej PR agentúry. Harvey však nebol ten, kto zarobil na jeho neskoršom úspechu. Práva k obrázku si kúpili bratia Spainovci, doplnili slogan „Majte šťastný deň“ a do konca roka predali viac než 50 miliónov pozdravov a darčekových predmetov s týmto motívom.

Aj keby sa vám nepodarilo vymyslieť bláznivý nápad, ktorý zarobí milióny eur, stále sa môžete zaradiť k množstvu úspešných Slovákov, ktorí si po rokoch práce pre niekoho iného rozbehli vlastné podnikanie a uspeli. Hlavne nezabudnite, že na všetky riziká máte Poistenie podnikania od Kooperativy.

Zdroje:
https://lubbil.ngontinh24.com/article/17-crazy-business-ideas-that-actually-made-money https://www.towergateinsurance.co.uk/from-the-pet-rock-to-glitter-bombs-10-ridiculous-business-ideas-that-succeeded