Aby mala veta “miluj blížneho svojho ako seba samého” naozaj zmysel, musí predovšetkým platiť jej druhá polovica. 

Láska k sebe samému sa dnes skloňuje často, no väčšina internetových expertov vám poradí len nekonkrétne dvojzmysly. My sme dali dokopy pár jasných a konkrétnych rád, ako už od tohto mája začať poriadne milovať samého seba.

Vymýšľajte si – a dokončujte – jednoduché úlohy

Jeden z najúspešnejších komikov súčasnosti Jerry Seinfeld je zároveň vynálezcom účinnej metódy ako poraziť prokrastináciu a dosiahnuť lepší pocit zo seba. Keď mal problém s vymýšľaním nových vtipov každý deň, kúpil si nástenný kalendár. Vždy, keď splnil, čo si naplánoval, veľkou daný deň zaškrtol v kalendári veľkou červenou fixkou. Vždy, keď sa pozrel na záplavu červených krížikov, mal zo seba dobrý pocit a touto jednoduchou pomôckou si vytvoril systém, ktorý mu už po niekoľkých dňoch bolo ťažké nedodržiavať. Vy nemusíte vymýšľať vtipy. Stačí, keď si každý deň vymyslíte nejakú jednoduchú úlohu, ktorú ľahko dokončíte. Neuveríte, ako vám tým stúpne nielen sebavedomie.

Každý deň aspoň trochu pohybu

Nie každý z nás má čas, predpoklady, ani podmienky na to, byť rekreačný bežec, plavec či iný typ športovca. No všetci máme okolo seba svet plný príležitostí aspoň pre občasný pohyb. Ak máte problém dodržiavať pravidelnú rutinu, využívajte aspoň spontánne šance na drobné aktivity, ktoré sa naskytujú všade okolo vás. Výťah je ďaleko? Choďte po schodoch. Ušiel vám autobus? Prejdite sa jednu zastávku pešo. Potrebujete sa pri sledovaní televízora prevaliť z jedného boku na druhý? Vyskúšajte, či nevydržíte aspoň jednu reklamu v tzv. planku, ležiac s vystretým telom iba na špičkách chodidiel a lakťoch!

Zapisujte si, čo jete

Dodržiavať zdravú životosprávu môže byť náročné najmä vtedy, ak vám vaša práca či životný štýl neumožňuje mať v živote pravidelný harmonogram. Možno to poznáte: raz raňajkujete o siedmej doma, inokedy až o deviatej v práci, dakedy vôbec. Obed? Ak aj príde na rad, väčšinou len pomedzi meetingy dakedy behom popoludnia. Vtedy si skúste aspoň zapisovať, čo ste zjedli a vypili. Udržíte si tak prehľad o množstve kalórií aj kvalite jedla a možno si pomedzi váš náročný režim časom dokážete urobiť v stravovaní aspoň čiastočný systém.

Prekvapujte sa

Zvyky a rutina môžu byť dobrá vec, no občas vedú k pocitom otupenosti a nedostatku nových vnemov. V živote síce nemôžete vyskúšať všetko, no prečo občas nevyskúšať aspoň niečo nové, najmä ak ide o zdravšiu alternatívu k nejakému zlozvyku? Dajte si namiesto rannej kávy matcha latte. Prikývnite kolegyni na hodinu jogy, ktorú vám minule tak kvetnato propagovala. Alebo choďte v sobotu pozbierať odpadky do lesa. Vy si vymyslíte nejakú drobnosť a možno vám vďaka nej pošle život do cesty nejakú veľkú zmenu.

Spoliehajte sa na odborníkov

Aj keď sa staráte o svoje zdravie koľko chcete, môže sa stať, že si vás predsa len nájdu zdravotné komplikácie. Vtedy stačí vedieť, že sa nemusíte utiekať k radám „expertov“ z diskusií na sociálnych sieťach. So životným poistením Profi komplet od poisťovne Kooperativa máte napríklad k dispozícii celý balík telemedicínskych služieb eDoctor, cez ktoré ľahko získate konzultáciu či pomoc od slovenského, ale aj zahraničného doktora či odborníka nielen na fyzické, ale aj duševné zdravie.