Skôr ako začnete podnikať, otestujte sa. Je jedno, ako dobre ovládate problematiku, aké skúsenosti v odbore máte, alebo aký výborný je váš produkt. Uspejete len vtedy, ak zvládnete tlak okolia, partnerov a investorov. Ak si na podnikanie trúfate a ste preň zapálení, rovno začnite.

Nápad a produkt

Napríklad Facebook sa premenil z vysokoškolského projektu na miliónový produkt v priebehu niekoľkých rokov. Pri jeho vytváraní nešlo o masívne investície, zložité výpočty, ani o veľké dedičstvo. Najpoužívanejšia sociálna sieť na svete stojí na prepracovanej myšlienke, dokonalom načasovaní a odhodlaní tímu.

Je ťažké rozlíšiť, ktorý nápad je, a ktorý nie je životaschopný. Opýtajte sa ľudí zo svojho okolia na ich názor. Ak zistíte, že idete správnym smerom, navrhnite riešenie a prepracujte ho do čohokoľvek, čo sa dá predať. Je jedno, či pôjde o informáciu, produkt alebo službu. Nájdite, čo ľudia chcú a ponúknite im to.

Plán a financovanie

Ak ste už odhalili perspektívny nápad a premenili ho na predajný artikel, pokračujte v rozvoji spoločnosti. Vypracujte podnikateľský plán a rozdeľte rozpočet. Ak tieto výpočty urobíte na začiatku, uľahčíte si vstup do podnikania. Investorov, banky aj úrady totiž zaujímajú vaše budúce plány. V prípade, že premýšľate o zamestnancoch, informujte sa o možnostiach príspevkov za vytvorenie pracovného miesta vo vašom regióne.

Názov a domény

Či už chcete rozbehnúť lokálnu firmu alebo si trúfate na miliónový startup, zvoľte názov, ktorý dokonale vystihne váš produkt a filozofiu spoločnosti. Pri výbere názvu nezabudnite na niekoľko základných pravidiel: ľahká vysloviteľnosť, rovnaký význam v cudzích jazykoch, atraktivita a zapamätateľnosť.

Pre inšpiráciu vyskúšajte niektorý z generátorov názvov. Odporúčame vám napríklad wordoid.com, coolnameideas.com alebo leandomainsearch.com. Každý z týchto nástrojov generuje názov podľa zvoleného kľúčového slova, napr. auto.

Ak to dnes s podnikaním myslíte vážne, musíte aktívne komunikovať na internete. Pokiaľ chcete vašu firmu podporiť atraktívnou webstránkou, alebo je web priamo vaším produktom, nezabudnite na overenie dostupnosti domén (internetových adries). V prípade, že plánujete expandovať do zahraničia, kúpte domény aj v cudzích jazykoch. Predídete tak problémom pri budúcom rozširovaní firmy.

Vzdelávanie, zmluvy a poistenie

Nájdite si podnikateľské vzory a študujte ich príbehy. Aj keď sa podmienky, v ktorých začínate líšia, môžete získať cenné informácie od skúsenejších biznismenov. Pokiaľ je to možné, využite tiež bezplatné kurzy a školenia alebo sa vzdelávajte prostredníctvom ebookov a blogových článkov.

V podnikaní by ste mali byť zodpovedný voči sebe, svojej rodine i obchodným partnerom, preto myslite na poistenie vlastného majetku aj zodpovednosti z výkonu povolania. Mnoho poistných produktov v súčasnosti ponúka možnosť pripoistiť si riziko prerušenia prevádzky živlom, vandalizmus alebo všeobecnú a výrobkovú zodpovednosť. Nebojte sa ich využiť.

Ciele a hodnoty

Každá spoločnosť má mať jasne definované hodnoty a ciele. Tieto piliere by ste mali v rámci spoločnosti šíriť a učiť. Ak ich vaši zamestnanci pochopia, stotožnia sa s nimi a budú ich rešpektovať, môžete dosiahnuť veľké úspechy. Vedieť, kto ste a kam smerujete, je alfou a omegou vášho biznisu.

 

Tento obsah vám prináša poisťovňa KOOPERATIVA.